RSS 2.0

Disturb the sound of silence.

Simon & Garfunkel - The sound of silence.

Minns den här dagen. Det var i mitten på Augusti och jag spenderade dagen i Stockholm. Kommer ihåg att jag gick vilse alldeles ensam och virrade runt i typ en timma. Haha! Men jag var så lycklig då. Allt gick så jävla bra. Det bara flöt på. Alltihop. Hela livet rullade liksom. En stor skillnad om man jämnför då med nu. Men en vän sa en gång till mig:

"Livet är som en bok, Louise. Efter ett avslutat kapitel kommer alltid ett nytt kapitel. Det nya kapitlet kan anntingen innehålla någonting bra eller någonting dåligt. Man kan välja att bläddra förbi det nya kapitlet, hoppa över det, förtränga det. Men då kan man heller inte börja på ett nytt kapitel, för man måste avsluta det gamla för att kunna börja på det nya annars har man aldrig chansen att lära sig från det förflutna. Det som varit. Livet har sina motgångar men man måste besegra dem för att tackla nya hinder. Man måste besegra dem för att känna lyckan. Och man måste besegra dem för att bevisa att man förtjänar någonting bättre. Glöm aldrig att efter regn kommer solsken."

Kommentarer
Postat av: ellen

finns lolloh<33333 love you!!

2011-12-07 @ 22:09:44
Postat av: paulina

Simon and Garfunkel.<3

2011-12-07 @ 22:13:07
URL: http://graceless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback