RSS 2.0

Q/A.

Hittade en frågestund på min tidigare bloggzon som jag inte svarat på. Så jag tänkte besvara några stycken nu!


Hur länge har du bloggat?
Jag har haft bloggar till och från hela tiden. Men jag började nog på "allvar" för tre år sedan.

Vem är din förebild inom musiken?
Håkan Hellström.

Vad får du din otroliga inspiration ifrån?
Livet. Tidningar. Människor på stan.

Nämn en låt som ligger dig varmt om hjärtat?
Damien Rice - 9 Crimes.

Vad tycker du om kärlek och tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Kärlek är konstigt. Men fint. Och kärlek vid första ögonkastet tror jag inte på. Eller, visst kan personen vara den man kommer dela livet tillsammans med. Men för att bli kär måste man lära känna personen först. Lära känna det som finns inombords. Annars är det inte kärlek, bara en blick av yta.

När släpps dina låtar på spotify?
Får be om ursäkt för att det skjuts upp så mycket. Men mycket har hänt och kommit emellan så det har dröjt ett bra tag. Men jag hoppas att det blir klart innan vintern nått sitt slut!

Kommer Ung och Dum släppas på spotify?
Ja, den + ytlig stad och nej nej nej!

Vem är din förebild?
Christopher McCandless och min mamma.

Vem vet ALLT om dig?
Ingen vet allt, men Josefine vet mycket. Max med.

Såg att du gillade Håkan, vilken är din favvislåt?
Åh vad svårt!!! Men Gårdakvarnar & skit och Bara dårar rusar in tar nog hem priset.

I vilken affär handlar du mest kläder?
Hmm.. H&M eller monki tror jag!

Om du fick välja ETT plagg du skulle ha på dig resten av livet, vilket skulle det vara?
Någon utav mina stora flanellskjortor. Kan inte leva utan dom!!!!! haha

Favoritlåten?
Eddie Vedder - Society

Ska du på Peace&Love nästa sommar?
Jag vet inte än, får se. Kanske dyker opp nå annat på vägen!

Hur gör du för att få så långt och fint hår?
Nemen tack ska du ha! Grejen är att jag inte gör någonting alls, bara låter det växa som ogräs typ.

När lärde du dig spela gitarr och tar du några lektioner?
Fick min första gitarr för 5 år sedan och har lärt mig on my own, har alltså ikke tagit några lektioner.

Bor du i Göteborg?
Ja, en fet lyxvilla vettni! Eller. Nej. Bor i en annan del av lilla Köping, men drömma kan man ju får göra vaa!

Hur många syskon har du?
Tre brorsor.

Favoritaffären?
Carlings.

Vad gör du exakt just nu?
Lyssnar på Svenska björnstammen och svarar på era frågor!

Är du oskuld?
Det hör till det privata tycker jag.
När började du med musik?
Har alltid varit intresserad av musik och har sjungit sedan jag satt i badbaljan när jag var sisådär 1 år. Men fattade extra tycke för det i samband med att jag fick min gitarr för fem år sedan. Det var då jag började skriva eget och riktigt förstå känslan i musiken, om man kan säga så.

Hur gammal är du?
Sjutton år.
En låt som gör dig glad?
George Harrison - Got my mind set on you

Vad använder du för smink?
Använder för det mesta bara "Cover all mix" från Make up store om det inte är fest eller andra högtidliga tillfällen då jag även använder ett rouge från IsaDora och Mascara & eyeliner från maybelline.

Vad går du för linje på gymnasiet?
Estet med musikinriktning.

Vad är din största dröm?
Att kunna leva på att göra musik.

Vad sjöng du för låt när du sökte idol och gick du vidare?
En egen låt som heter Open up the door. Gick inte vidare!

Säg 3 saker vi inte vet om dig!
Jag är väldigt godtrogen och förlitar mig på personer jag egentligen inte ska lita på.
Jag är en brutal tidsoptimist, kan inte passa tider och kommer ALLTID försent.
Jag är vegetarian.

När fick du senast en kram?
Imorse.

När fick du senast en kyss?
Igår.

Favoritmat?
Min pastasallad slår det mesta ska ni veta!

Kan inte du ta bild på ditt rum? Nyfiken!!
Jo visst, det ska vi kunna ordna!

Vad fotar du med för kamera?
Min systemis Sony Alpha 230 eller Samsung ST65.

Favoritplagg?
Min nyinköpta tröja från Modekungen helt klart.

Tycker du om någon just nu?
Ja det skulle man kunna säga.

Gillar du Veronica Maggio?
Hur skulle man inte kunna gilla Maggio?! Inspiration som tusan. Har dock börjat trötta lite på hennes låtar med tanke på att jag spelat sönder varenda en, haha.

Vilken är din favorit film?
Into the wild.

Och favoritplats?
I en trygg famn eller Göteborg.

Vad avskyr du mest av allt?
Ni vet när man litar på en person till hundratio procent och den personen helt plösligt sviker dig. Sånt avskyr jag så jävla mycket. Fast mest av allt avskyr jag nog mobbning.

Vad kör du på för skor i höst/vinter?
Mina Dr.martens-look-alike och gamla hederliga converse.

Vilken av alla dina egenskrivna låtar är du mest nöjd med?
Måste nog vara Ung och Dum. För den låten beskriver mig så sjukt mycket.

Har du något uppträdande pågång härnäst?
Inget planerat ännu, men det tycker upp lite spontat hela tiden. Men lovar att meddela er i så fall!

Hur skulle du beskriva din stil?
Oj. Det har jag ingen aning om! Jag sätter bara på mig det som sitter bekvämt och ser bra ut.

Hur insatt är du i mode?
Inte så faktiskt. Kör bara på det jag själv gillar. Brukar bli bäst så!

Vad lyssnar du på nu?
The kooks - Sofa song dunkar ut ur mina högtalare för tillfället!

Hej! Måste bara säga att jag älskar din låt "I pray" Texten är så fin. Hur kommer du på allt du skriver?
Får börja med att tacka så hemskt mycket! Blir så glad. Dock är det faktiskt inte jag som skrivit denna låt utan min fina vän Anton. Annars så får jag all min inspiration till texter från allt som kretsar kring mitt liv och upplevelser osv.

Den finaste låten du vet?
Bon Iver - I can't make you love me.

Har du någon bästa vän?
Jag tycker inte om att dela upp mina vänner i olika kategorier. Men jag har vänner jag tycker lite extra mycket om och de vet själva om vilka dom är.

Kan inte du länka din spotifylista?
Jomenvisst du! HÄR har du den:).

Vad gör du om 10 år?
Förhoppningsvis befinner jag mig i utlandet eller i Göteborg och sysslar med musik.


Ditt motto i livet?
"If you want something in life, reach out and grab it"

Är du en festprisse?
Är inte en sån som festar varenda helg men när jag väl festar är jag en rejäl festprisse ska ni veta!

Vart har du köpt din hatt du hade på dig i något inlägg nedan?
Den är köpt på H&M för ett par år sedan.

Vad tycker du om Kissie?
Ytlig. Har aldrig gillat och kommer aldrig gilla henne, varken som Alexandra eller som Kissie.

När kom du på att det var musik du ville syssla med?
Jag vet inte riktigt.. jag har liksom alltid vetat det, har aldrig behövt fundera.

Kan du göra en cover på Markus Krunegård - Jag är en vampyr?
Absolut. Har faktiskt tänkt göra en cover på den innan!

Har du bra betyg?
Nja. Dom kunde varit lite bättre om jag inte vore så himla skoltrött. Men ska se till att dom blir way much better nu efter jul!

Senast upptäckta artist eller band?
Kakkmaddafakka!!!!! fett bra.

Vem tar dina outfitbilder?
Anntingen självutlösaren, mamma eller någon kompis.

Har du gjort någonting på fyllan som du ångrar?
Allt för många gånger.

Vad gör dig glad?
Musik. Det är bästa medicinen till lycka!

Favoritblogg?
karin bylund & victoria törnegren & angelica blick. Annars läser jag inte så mycket bloggar, förutom mina vänners.

Din jeansjacka som du har på dig på många av dina outfits, var kommer den ifrån?
Den är köpt på Beyond retro! (som förövrigt är världens bästa second hand.)


Vilken klass går du i?
Jag går andra året på gymnasiet.

Hört att du ofta är i Västerås, jag bor där hihi! Tänkte bara fråga vilken studio det är du brukar hänga i när du är där?
Nemen vad roligt hörru:)!! Brukar hänga på streamline. kram!


Det bästa talesättet du vet?
Jag gillar, "Man måste vara ung och dum för att bli gammal och vis"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback